Gotowanie- Hejtowanie!

Miałam napisać o gotowaniu, ale przypomniało mi się, że przecież hejtowanie to coś, co najlepiej mi wychodzi.
Zacznę hejtowanie od prowadzącej program Pyszne 25! Ma jakąś taką dziwną manierę mówienia, taka jest pretensjonalna, że od razu chcę zamknąć laptopa. Ile razy możesz podkreslać, że byłaś w szkole gotowania Le Cordon Bleu?  O ile mnie wikipedia nie myli, to co roku ta szkoła ma 20 tysięcy absolwentów, więc really, to nie jest nic niezwykłego :P Ogólnie dziewczyna sprawia wrażenie, jakby nie miała za dużo wspólnego z gotowaniem, no przykro mi, ale takie mam wrażenie. Jeśli ktoś ma fach w rękach, to się od razu widzi, nie trzeba być znawcą. Popatrzcie, jak kroi cukinię- odkraja z każdej strony takie wielkie "koncówki/dupki" (wiecie o co chodzi), że zostaje jej tylko połowa cukinii do pokrojenia! Ja wiem, że to do TV, że chce to zrobić szybko, ale jak by w domu sama to robiła, to by miała nawyk odkrajania samych końcówek, żeby jak najwięcej zostało do zjedzenia! Brokuł ma łodygę i śliczne, małe różyczki- no dzięki, sama bym tego nie zauważyła... I te jej kulinarne mądrości- że do wody na makaron się nie dodaje oleju i tylko w Polsce panuje taki zwyczaj (kołtuński zabobon). Droga panno, jak się doda oleju, to potem odcedzony makaron się nie klei, a jak się nie doda, to za kilka minut makaron na sitku się zbije w makaronową bryłę, nie do ruszenia.
I te przepisy... spędzisz w kuchni nie więcej niż 25 minut i nie wydasz więcej niż 25zł- niezły dowcip, ogólnie ona prezentuje drogie przepisy. Laska wanilii jest droga, po co mi laska wanilii, wolę sobie kupić cukier waniliNOwy, jestem widać prostakiem bez gustu i smaku, trudno. Czasem przepis kosztuje 25zł, a wychodzą 4 małe porcyjki, HELLO! 25minut może ci to zajmie, jak masz obrane warzywa i wszystko naszykowane. Generalnie z programu nie skorzystałam, bo żaden przepis nie zachęcił mnie do wypróbowania.
Sałatka
Co widać na załączonym obrazku? Seler naciowy, czerwona cebula i koperek.
Sałatka z tuńczykiem

  • 1 puszka tuńczyka w oleju
  • seler naciowy
  • koperek
  • 2 jajka
  • 1 czerwona cebula
  • sól, pieprz
  • majonez
Siekamy składniki (proporcje na oko, żeby było wszystkiego w miarę po równo) doprawiamy solą, pieprzem i majonezem. Do tego jakieś grzaneczki i kolacja pierwsza klasa.
W następnym odcinku będę opisywać moje przemyślenia nt. Ugotowanych

Komentarze

Popularne posty