Ravioli i rokietta, a ćwikła jest smutna.

Do napisania tego posta zainspirował mnie ten artykuł Dieta na kryzys- jedzenie tanie i smaczne . Okazuje się, że Polacy przeżywają fascynację obcymi kuchniami, która niekorzystnie odbija się na naszych portfelach. Jaka jest nasza kuchnia? Jakie mamy nawyki żywieniowe i zakupowe?
Najgorszym przestępstwem jest dla mnie wyrzucanie jedzenia. Zauważyłam, że niektórzy moi znajomi mają zwyczaj jeżdżenia do supermarketu po WIELKIE MEGA zakupy, które potem lądują w szafkach i zamrażarce, a potem pewnie po części na talerzu,a po części w koszu. Drugim przestępstwem jest gotowanie wykwintnych dań z drogich składników, bo drogi składnik (powiedzmy łosoś) wymieszany z makaronem nie jest po prostu zauważalny. Jak już mamy tego łososia, to lepiej zjeść go samego, albo na kanapce.
Trzecie przestępstwo to po prostu brak umiejętności gotowania. Jadłam już niesłodkie ciasta, sałatki, które smakowały niczym, kluchowate zupy, które stawały w gardle, kurczaka suchego na wiór... Nie twierdzę, że ja umiem wspaniale gotować, ale jak coś moim zdaniem nie jest zadowalające, to nie podaję tego gościom.
I danie tanie niesłychanie na dziś, spełniające absolutnie wszystkie moje kryteria: Rożki z Jabłkiem
Rożki z jabłkiem

  • 1 opakowanie ciasta francuskiego 
  • kilka jabłek (najlepiej antonówki- królowej królowych polskich jabłoni)
  • cukier (biały kryształ albo brązowy)
  • * suszona żurawina może być
  • lukier (woda + cukier puder)
Ciasto rozmrozić, rozwinąć, pociąć w kwadraty, do środka nałożyć pokrojone jabłka, dodać żurawiny, posypać cukrem. Złożyć na pół, docisnąć brzegi widelcem, wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika, piec na złoty kolor.

Komentarze

Popularne posty