piątek, 7 marca 2014

Muzyki grają, Jaskierki słuchają

Kocia Matka może, to mogę i ja. Nie używam ostatnio Last.fm ani nie słucham za dużo muzyki z winampa, więc nie wiem, jakie tam piosenki wygrywają na mojej playliście, ale wymienię 10 piosenek, które pewnie bym zabrała ze sobą w podróż samochodem do Pomiechówka, żeby sobie śpiewać po drodze ;)

1. Blind Guardian- And Then There Was Silence
Powiem tylko tyle- znam prawie cały tekst 14 minutowej piosenki na pamięć. Crazy?
Misty tales and poems lost
All the bless and beauty will be gone
Will my weary soul find release for a while
In the moment of death I will smile
TaRRRararaRRa TaRRararaRa!!!

2. The 69 Eyes- Brandon Lee
Słuchałam tego w liceum, o ile dobrze pamiętam, to przeczytałam o tym zespole w Metal Hammerze na koloniach i stwierdziłam, że zostanę fanką. W sumie to nawet fajne, jeśli ktoś lubi połączenie muzyki gotyckiej z klimatem Meat Loafa. No a Brandon Lee- Victims aren't we all


3. Pidżama Porno- Kotów Kat Ma Oczy Zielone
Kolejna kronika licealnej głupoty, ale czasem fajnie sobie posłuchać z sentymentu. PP ma proste teksty, ale jakoś tak trafiają do człowieka, przypominają mi te młode, piękne, błogie czasy ;)


4. Nightwish- Come Cover Me
Nie bardzo wiedziałam, jaką piosenkę Nightwisha wybrać, ale niech będzie ta, to jedna z moich ulubionych :) Byłam Nightwisha wielką fanką do czasu, gdy Tarja odeszła, bo nie ma Nightwisha bez Tarji, nie ma i koniec.


5. Magda Umer- Jeszcze w Zielone Gramy
Lubię MU, lubię Osiecką, Młynarskiego i takie klimaty. Wybrałam tą piosenkę, bo potrafi podnieść na duchu i jest jedną z moich ulubionych. Dawno nie byłam na żadnym koncercie "Pamiętajmy o Osieckiej" ani na podobnych występach, w sumie szkoda.


6. In Extremo- Erdbeermund
Folk metal po niemiecku, pewnie brzmi to dla niektórych tak strasznie, jak nauka matematyki po niemiecku, ale zapewniam, że jest fajne, miłe i przyjemne. Lubiłam kiedyś takie klimaty jak In Extremo, czy Qntal, to znaczy dalej lubię, ale już tego nie słucham- moja logika :)


7. Edyta Górniak- One & One
Nie udało mi się tu zamieścić teledysku, szkoda, bo to karaoke jest trochę żałosne. Piękna piosenka, bardzo lubiłam ją słuchać, kiedy akurat byłam w tym klimacie i nastroju. Ach te czasy, kiedy Edzia zajebiście śpiewała i miała normalną twarz...


8. Beyonce- Broken Hearted Girl
A po One &One zwykle nachodziła mnie ochota na Broken Hearted Girl, taki już los :( Beyonce też fajna jest, a z sercowymi zawiłościami trzeba sobie jakoś radzić, muzyka w tym bardzo pomaga.


9. Gianna Nanini- Meravigliosa Creatura
Piosenka znana z reklamy fiata, ale to dobrze, bo to piękny utwór, zarówno w wersji akustycznej, jak i nie- akustycznej ;) Powstało dużo fanvideo z tą piosenką, np. z bohaterami serialu JAG- wtedy Kocia Matka dowiedziała się, że David James Elliott, grający komandora Harmona Rabba, jednak żyje, a ona myślała, że on się zaćpał i już zdążyła go opłakać ;(



10. Nick Cave & The Bad Seeds- Nature Boy
Nie ma nic lepszego, niż dobry Nick Cave, można go słuchać na okrągło, czy jest cichy i liryczny, czy też złowieszczy i tajemniczy jak w Murder Ballads, a jak jest wesoły i skoczny (jak w tej piosence) to też bardzo fajnie :) Po prostu Nick Cave to najlepsza rzecz z Australii *.*

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Twoja opinia jest dla nas cenna i pomaga nam w samorozwoju.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...